Wykład to forma zajęć dydaktycznych polegająca na ustnym
przekazaniu wiedzy studentom przez prowadzącego. Wykłady prowadzone są przez
wykwalifikowaną kadrę medyczną profesorów, doktorów, asystentów i magistrów
pielęgniarstwa. Odbywają się na salach wykładowych, wyposażonych w nowoczesny
sprzęt multimedialny.
Ćwiczenia - rodzaj zajęć dydaktycznych prowadzonych w małych
grupach. Ich celem jest pogłębienie zagadnień przekazywanych w czasie wykładów.
Polegają na rozwiązywaniu problemów i zadań przedstawionych przez prowadzącego,
a także na dyskusji między studentami i nauczycielem akademickim.
Ćwiczenia praktyczne to forma zajęć prowadzonych w specjalistycznych, wzorowo
wyposażonych pracowniach. W czasie ćwiczeń student poznaje zasady, techniki
i procedury wykonywania zabiegów pielęgnacyjno - leczniczych. W warunkach
symulacyjnych (na fantomach) student uczy się wdrażać nabytą wiedzę i umiejętności
do rozwiązywania problemów pielęgnacyjnych pacjenta zgodnie z obowiązującymi
procedurami i standardami.
Seminarium - to forma zajęć dydaktycznych polegająca na
aktywnym uczestnictwie studentów. Studenci samodzielnie opracowują część zagadnień
poruszanych na seminarium, a następnie przedstawiają swoje opracowania np.
w postaci prezentacji lub referatu. Podczas zajęć studenci także biorą aktywny
udział w dyskusji nad danym zagadnieniem wykazując się przy tym posiadaną
wiedzą. Seminarium, w przeciwieństwie do wykładu, umożliwia nie tylko zdobywanie
nowej wiedzy, ale również utrwalenie już posiadanej.
Zajęcia praktyczne - odbywają się w placówkach służby zdrowia
(oddziały szpitale, przychodnie, żłobki) pod kierunkiem nauczycieli - opiekunów.
Student nabytą wiedzę
i umiejętności praktyczne przenosi na warunki rzeczywiste. Kształtuje kompetencje
społeczne, a w szczególności swoją postawę pod względem sumienności, rzetelności
i odpowiedzialności za drugiego człowieka.
Praktyki zawodowe odbywają się pod nadzorem koordynatora.
Student nabywa doświadczenie zawodowe, wdraża i utrwala poznane techniki oraz
wiedzę. W czasie ich trwania student uczy się samodzielności w planowaniu
opieki nad pacjentem uwzględniając obowiązujące procedury i standardy.