24 listopada 2016 roku miały miejsce warsztaty z zakresu technik indywidualnej pracy z klientem w ramach projektu pn. "Generacja Smart" zorganizowanego przez PWSZ w Nysie.
Spotkanie otworzyła mgr Agnieszka Pulik, zastępca dyrektora Instytutu Nauk o Zdrowiu PWSZ w Nysie.
Pani magister przedstawiła prelegentkę Panią Barbarę Myśliwy - właścicielkę salonu kosmetycznego "Atena" Centrum Zdrowia i Urody w Nysie. Pani Barbara Myśliwy opowiedziała o pracy w swoim gabinecie, a także o ścieżce swojej kariery zawodowej oraz omówiła sposoby komunikacji z klientem. Wśród wymienianych technik szczególnie zaznaczyła komunikację werbalną i niewerbalną. Zwróciła uwagę na zasady prowadzenia właściwej konwersacji, dobór odpowiednich słów oraz nastawienie do klienta.
Kolejny etap wykładu poświęcony był profesjonalnemu wizerunkowi kosmetologa. Zgodnie z zasadą "Jak Cię widzą, tak Cię piszą" zadbany i schludny wygląd to podstawa właściwej relacji na płaszczyźnie pracownik - klient.
Dalsza część miała charakter warsztatowy, każda z uczestniczek projektu wymieniała cechy dobrej komunikacji. Następnie dwie studentki wcieliły się w rolę kosmetologa i klienta. Ćwiczenie miało na celu przedstawienie w jaki sposób powinna wyglądać komunikacja z klientem, od momentu jego wejścia do gabinetu, przez rozmowę wstępną oraz wywiad, aż po wyjście klienta z gabinetu.
Owocna dyskusja dała nam wiele cennych wskazówek, które możemy zastosować w swojej przyszłej pracy zawodowej.
Paulina Matusiak, Paulina Rydz
studentki II roku kosmetologii PWSZ w Nysie