III Turniej Programistyczny PWSZ w Nysie
W dniu 21 czerwca miał miejsce finał III edycji Turnieju Programistycznego w Nysie, organizowanego przez pracowników, absolwentów oraz przyjaciół kierunku informatyka. Podobnie jak w latach poprzednich, na skierowane do uczniów szkół średnich zaproszenie odpowiedziała liczna grupa młodych entuzjastów sztuki programowania.
W konkursie nie zakładano wykorzystywania konkretnej technologii, ani tematyki projektów, licząc na kreatywność i innowacyjność pomysłów. Spośród nadesłanych prac jury w osobach nauczycieli akademickich: dr. inż. Daniela Raczyńskiego oraz mgr. inż. Adama Dudka wybrało 9 prac finalistów, którzy zostali zaproszeni na finał zmagań do Nysy. Jak co roku, jury brało pod uwagę wiele aspektów podczas oceny zgłoszonych prac, gdyż pomysłowość i kreatywność nie w każdym przypadku idą w parze z doświadczeniem i umiejętnościami. Niezwykle utrudnia to dokonanie obiektywnej oceny, a coś, co dla ucznia I klasy liceum ogólnokształcącego jest bardzo poważnym wyzwaniem, dla uczniów np. 4 klasy technikum informatycznego jest codziennością zajęć w szkole.
Za najlepszą uznana została praca Gracjana Miki - zaawansowana aplikacja realizująca funkcjonalności programu MS Paint, która w przeciwieństwie do pierwowzoru całkowicie bazuje na wykorzystaniu JavaScript, dzięki czemu może być uruchamiana przez przeglądarkę internetową z dowolnego miejsca na świecie.
Wśród wyróżnionych prac znalazły się między innymi:
- Rozbudowana aplikacja bazująca na koncepcji MVC, której zadaniem jest wspomaganie zarządzania i rekomendowania ofert pracy dla zarejestrowanych w systemie użytkowników, autor Rafał Chramęga.
- Aplikacja mobilna, zaprojektowana jako pomoc dla specjalistów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, autor Rafał Chramęga.
- Internetowy kalkulator, który poza wykonywaniem klasycznych operacji arytmetycznych pozwala rysować i analizować przebiegi funkcji, autor Szymon Cytera.
- Gra sieciowa weryfikująca umiejętności szybkiego i sprawnego pisania w językach obcych, autor Michał Kotula.
- Aplikacja wykorzystująca moc obliczeniową kart graficznych do generowania terenów wykorzystywanych w tworzeniu lokacji dla gier komputerowych, autor Dawid Kałuża.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom! Zapraszamy do udziału w kolejnym turnieju!
Serdecznie dziękujemy naszym absolwentom: Przemysławowi Sierechanowi oraz Robertowi Żukowskiemu, a także Nyskiemu Salonowi firmy Komputronik za pomoc w organizacji turnieju oraz ufundowanie nagród rzeczowych.