Studenci dietetyki nabywają nowe kompetencje miękkie dzięki udziałowi w szkoleniach realizowanych z programu PO WER 3.5
Carnegie Institute of Technology podaje, że 85% naszych sukcesów zawodowych i finansowych zależy od tego, jak komunikujemy, motywujemy, budujemy relacje itp. – wskazuje zatem na kompetencje miękkie, jako źródło przyszłych sukcesów.
Tymczasem wyraźnie widać, że kompetencje te są w systemie edukacji traktowane po macoszemu. Sama semantyka temu sprzyja: miękkie, czyli nieco gorsze od tych twardych, solidnych. Miękkie, czyli jakoby bardziej ulotne, subtelniejsze, z założenia bardziej „humanistyczne” – w przeciwieństwie do tych twardych, czyli konkretnych, mocnych, z definicji – „technicznych”.
Nauczmy się kształcić kompetencje miękkie na równi z tymi twardymi! Twórzmy model zrównoważonego rozwoju osobowości. Twarde kompetencje to solidne podstawy, ale bez kompetencji miękkich będą jak fundament, którego nie widać, gdyż nie wystaje ponad grunt.
Na zajęciach zajmowaliśmy się kształtowaniem dwóch kompetencji: inteligencji emocjonalnej i motywowania, które bezpośrednio wpływają na wysoki poziom kompetencji społecznych, tj. kierowanie innymi ludźmi, odczytywanie mowy ciała, łagodzenie konfliktów czy motywowania innych do działania.
Szkolenie poprowadził
mgr Grzegorz Kulik - Trener biznesu, coach